ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
Назва “дистанційне навчання” говорить сама за
себе – це навчання на відстані. Навчальний процес організований в спеціально
створеному навчальному середовищі за допомогою використання сучасних
інформаційно-комунікативних технології. Система дистанційного навчання дозволяє
отримати освіту за допомогою власного персонального комп'ютера і виходу в
мережу Інтернет.
ПЕРЕВАГИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Суттєвою перевагою дистанційного навчання є можливість
реалізувати доступ
до всіх рівнів освіти всіх тих, хто не має
змоги навчатись у закладах вищої освіти за класичними
формами внаслідок тих чи інших причин:
- Брак часу. Дистанційне
навчання звільняє від необхідності відвідувати навчальний заклад у
визначений розкладом час. Студенти самі регламентують час занять і
навчаються, коли їм зручно.
- Професійна або інша
зайнятість. Дистанційне навчання дає можливість отримати освіту всім тим,
хто велику частину дня зайнятий на роботі, з дітьми або з сім’єю.
Здобувати освіту можна паралельно з побудовою кар’єри і не ризикуючи
втратити роботу або перебуваючи у відпустці по догляду за дитиною.
- Територіальна
віддаленість від навчальних закладів. Дистанційне навчання – це можливість
отримати освіту для тих, хто живе у віддалених регіонах країни або за
кордоном. Дистанційна освіта дає унікальну можливість отримувати знання,
не виїжджаючи за межі своєї країни, області, міста.
- Фізичні можливості.
Сучасні інформаційно-комунікативні технології, що використовуються в
дистанційній освіті, дають можливість отримати освіту особам, які мають
медичні обмеження для отримання освіти за традиційними формами, особам з
особливими потребами.
Також перевагами дистанційної освіти є те, що така форма навчання дає
можливість підвищити якість освітніх послуг шляхом залучення до підготовки та
проведення дистанційного навчання, створення навчальних Web-ресурсів
висококваліфікованих викладачів, фахівців-практиків з різних галузей. Студенти
дистанційної форми навчання отримують повні електронні конспекти лекцій за
програмою денної форми навчання. Дистанційне Інтернет-навчання сприятливо
позначається і на особистісному розвитку, підвищуючи рівень самоорганізації і відповідальності,
удосконалюючи рівень комп’ютерної грамотності.
ХАРАКТЕРНІ РИСИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ:
- Гнучкість: студенти,
слухачі, що одержують дистанційну освіту, в основному не відвідують
аудиторних занять, а навчаються у зручний для себе час та у зручному
місці.
- Модульність: в основу
програми дистанційної освіти покладається модульний принцип; кожний
окремий курс створює цілісне уявлення про окрему предметну область, що
дозволяє з набору незалежних курсів-модулів сформувати навчальну програму,
яка відповідає індивідуальним чи груповим потребам.
- Паралельність:
навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю (або з навчанням
за іншим напрямком), тобто без відриву від виробництва або іншого виду
діяльності.
- Велика аудиторія:
одночасне використання багатьох джерел навчальної інформації великою
кількістю студентів та слухачів, спілкування за допомогою
телекомунікаційного зв’язку студентів між собою та з викладачами.
- Технологічність:
використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій,
які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір.
- Соціальна рівність:
рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану
здоров’я і соціального статусу.
- Нова роль викладача:
дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача, робить його
наставником-консультантом, який координує пізнавальний процес, постійно
удосконалює ті курси, які він викладає, підвищує творчу активність і
кваліфікацію відповідно до нововведень та інновацій.
- Позитивний вплив на
студента: підвищення творчого та інтелектуального потенціалу людини, що
одержує дистанційну освіту, за рахунок самоорганізації, прагнення до
знань, використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних
технологій, вміння самостійно приймати відповідальні рішення.
- Якість: якість
дистанційної освіти не поступається якості очної форми навчання, оскільки
для підготовки дидактичних засобів залучається найкращий
науково-педагогічний склад і використовуються найсучасніші
навчально-методичні матеріали.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Метою дистанційного навчання – є надання освітніх послуг шляхом
застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними
освітніми рівнями відповідно до державних стандартів освіти.
Завданням дистанційного навчання є забезпечення громадянам можливості
реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної
кваліфікації, підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси,
національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять,
світоглядних переконань, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх
здібностей.
Дистанційне навчання можливе будь-де, будь-коли та для будь-кого і вже
стало важливою складовою віртуальної соціалізації особистості.
Комментарии
Отправить комментарий